مردمک گویا آزادی به شرط اعتراف   2009-06-23 12:45:28

شایعه آزادی اصلاح‌طلبان به شرط اعتراف تلویزیونی

سه‌شنبه, ۰۲ تیر | ۱۲:۵۱ بعد از ظهر

مردمک -

در شرایطی که شمار زیادی از روزنامه‌نگارن، فعالان سیاسی، مدنی و دانشجویی در روزهای گذشته یک ‌به یک بازداشت شده و برخی به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند، پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس از بروز شایعاتی مبنی بر شکنجه‌ برخی از اصلاح‌طلبان و برنامه‌ریزی برای گرفتن اعتراف از آنها در مقابل دوربین خبر می‌دهد.

اصلاح‌طلبانی که در روزهای گذشته پس از اعتراض مردم به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند، از اعضای حزب مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و کارگزاران سازندگی هستند.

در میان بازداشت‌شدگان نام افرادی چون سعید حجاریان، مصطفی تاج‌زاده، محمدعلی ابطحی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن میردامادی، بهزاد نبوی و شمار دیگری از چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران دیده می‌شود و از سوی دیگر، براساس اعلام دادستانی تهران نزدیک به 500 نفر از شهروندان نیز در تظاهرات اعتراضی بازداشت شده‌اند.

تا کنون سازمان‌های مدافع حقوق بشر و عفو بین‌الملل نسبت به این بازداشت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

مجمع روحانیون مبارز نیز در بیانیه‌ای خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و اعلام اسامی افرادی شده است که در روزهای گذشته دستگیر، زخمی و یا کشته شده‌اند.

شکنجه اصلاح‌طلبان برای گرفتن اعتراف

پایگاه خبری پارلمان‌نیوز وابسته به فراکسیون خط امام مجلس، از وجود شایعاتی مبنی بر شکنجه مصطفی تاج‌زاده عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عبدالله رمضان‌زاده و محسن امین‌زاده از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت خبر داده است.

براساس برخی اخباری تایید نشده، نیروهای امنیتی قصد دارند از آنها در مقابل دوربین اعتراف بگیرند و سپس آنها را آزاد کنند.

ناظران می‌گویند به دلیل سکوت مسئولان و با گذشت زمان، این اخبار برای به تدریج واقعی‌ به نظر می‌رسد.

اکنون با وجود ممنوعیت فعالیت خبرنگاران خارجی و محدودیت‌های شدید اطلاع‌رسانی برای روزنامه‌نگاران در داخل کشور، شایعات مختلف درباره وقایع این روزها دهان به دهان پخش می‌شود و منبع مورد اطمینانی برای اطمینان از درستی اخبار وجود ندارد.

صداوسیما نیز که زیرنظر رهبری فعالیت می کند، یه طور یک جانبه عمل می‌کند تا جایی که علی لاریجانی، رییس مجلس و رییس پیشین صداوسیما به همراه محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس از عملکرد «رسانه ملی» در روزهای اخیر انتقاد کرده‌اند.



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات